, Universidade Federal Fluminense, Brazil
-
EaD em Foco Vol. 10 No. 3 (2020): DL Contributions in times of pandemic and post-pandemic (Part 1/2) - Original Articles
Previous Knowledge on Digital Media and Remote Teaching Performance During the COVID-19 Pandemic
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 11 No. 2 (2021): DL Contributions in times of pandemic and post-pandemic (Part II/II) - Original Articles
Transposing Blended to Remote Learning: Experience Report in a Postgraduate Program in Health Sciences
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 11 No. 2 (2021): DL Contributions in times of pandemic and post-pandemic (Part II/II) - Original Articles
We Are not Robots: the Affectivity as a Pedagogical Process in Secondary Elementary School during Remote Classes
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 11 No. 2 (2021): DL Contributions in times of pandemic and post-pandemic (Part II/II) - Estudos de Caso
Teacher Professional Development for Remote Teaching: the Experience of the Innovation and Curricular Assistance Program (PROIAC) at Universidade Federal Fluminense
Abstract PDF (Português (Brasil)) PDF - Informações Adicionais (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 11 No. 1 (2021) - Original Articles
Ausubel Learning Theory and the Teacher-Student Interaction Under a Vygotskyan Approach During a Pandemic: a Brief Reflection
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 12 No. 2 (2022) - Original Articles
Programa de Apoio e Educação em Saúde Ambiental (Paesa) e a Construção de uma Comunidade de Aprendizagem em Saúde Ambienta (Casa)
Abstract PDF (Português (Brasil)) Informações Complementares (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 14 No. 1 (2024) - Estudos de Caso
Through an Aesthetic Experience, how to Observe the Importance of Connectors to Textual Production
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 12 No. 3 (2022): Special Edition: Research Training in Cyberculture - Estudos de Caso
Remote Learning: Student's Perceptions and Challenges
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 12 No. 2 (2022) - Estudos de Caso
andemic Effect on Supervised Internship and Opportunity for Proposals for Alternative Activities
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 1 No. 1 (2010) - Original Articles
EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA E ENSINO PRESENCIAL: INCOMPATIBILIDADE OU CONVERGÊNCIA?
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 1 No. 1 (2010) - Original Articles
A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NAS ORGANIZAÇÕES: A PERCEPÇÃO SOBRE O E-LEARNING EM UMA GRANDE EMPRESA NACIONAL
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 3 No. 1 (2013) - Original Articles
EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA: UMA ANÁLISE DOS MODELOS DE ENSINO
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 4 No. 1 (2014) - Original Articles
FERRAMENTAS DA EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA: A VISÃO DO TUTOR
Abstract PDF (Português (Brasil)) Tabela 1 (Português (Brasil)) Tabela 2 (Português (Brasil)) Tabela 3 (Português (Brasil)) Tabela 4 (Português (Brasil)) Tabela 5 (Português (Brasil)) Tabela 6 (Português (Brasil)) Tabela 7 (Português (Brasil)) Tabela 8 (Português (Brasil)) Figura 1 (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 7 No. 2 (2017) - Original Articles
A Gamificação como Estratégia de Engajamento e Motivação na Educação
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 7 No. 2 (2017) - Original Articles
Estabelecimento de critérios de qualidade para aplicativos educacionais no contexto dos dispositivos móveis (M-Learning)
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 10 No. 3 (2020): DL Contributions in times of pandemic and post-pandemic (Part 1/2) - Estudos de Caso
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência
Abstract PDF (Português (Brasil)) PDF - Inglês (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 14 No. 1 (2024) - Estudos de Caso
Online Collaborative Construction of Biology and Science Teaching Proposals: Levels of Collaboration and Impacts of Mediation
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 4 No. 2 (2014) - Estudos de Caso
A CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES SOCIOINSTITUCIONAIS A PARTIR DE INTERAÇÕES EM UM FÓRUM DE EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
EaD em Foco Vol. 10 No. 1 (2020) - Original Articles
Blended Classroom: a Study Case With K12 Students
Abstract PDF (Português (Brasil))