Affectivity in Distance Education: a Case Study

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18264/eadf.v14i1.2134

Keywords:

Distance education , Degree course, Affectivity

Abstract

This article aimed to analyze the affective relationships between distance learning actors (students, teachers, tutors) of degree course students in a private education network. To this end, descriptive research was carried out. In relation to technical procedures, the case study was adopted. During the research, a frame was created, which highlights nine criteria that can promote affectivity in distance learning. This Table aimed to verify the level and incidence of affection present in the relationships between teacher-student, tutor-student and student-student in any course offered through distance education.. In the case of the undergraduate course at the institution that participated of the research, it was observed that only three criteria were present. This indicates that this course still has a long way to go to promote affection among its actors.

 

  Keywords: Distance education. Affectivity. Degree course. 

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Author Biographies

Camila de Aguiar, Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

 Mestre em Educação Tecnológica pelo CEFET-MG. Especialista em Gestão Educacional - Administração, Supervisão e Orientação pela UniCesumar. Graduada em Pedagogia pela UFMG. Membro do Grupo de Pesquisa AVACEFETMG.

 

Márcia Gorett Ribeiro Grossi

Professora titular do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais, lotada no departamento de Educação. Possui graduação em Engenharia Elétrica pela Pontifí­cia Universidade Católica de Minas Gerais (1987), graduação em Programa Especial de Formação de Docente pelo Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais (1990), mestrado em Mestrado Em Tecnologia pelo Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais (1993) e doutorado em Ciências da Informação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2008). Foi Diretora da Fundação de Apoio í  Educação de Desenvolvimento Tecnológico de Minas Gerais (2004 a 2017). Lí­der do grupo de pesquisa AVACEFETMG. Pesquisa os seguintes temas: educação a distância, educação profissional, informática, neuroeducação e novas tecnologias digitais.

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Published

2024-01-30

How to Cite

Aguiar, C. de, & Grossi, M. G. R. (2024). Affectivity in Distance Education: a Case Study. EaD Em Foco, 14(1), e2134. https://doi.org/10.18264/eadf.v14i1.2134

Issue

Section

Estudos de Caso