Evaluation of a Distance Education Course from a Critical-Reflective Perspective

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18264/eadf.v13i1.2002

Keywords:

Continuing education, Science teaching

Abstract

Since the last decade, the debates on teacher training point out that distance education has
become a training and qualification option for many teaching professionals. However, a key point highlighted refers to the quality of the courses offered. The present work aims to evaluate an Extension Course offered, through the Distance Education modality, built from a criticalreflexive perspective, for Science teachers on the National Curricular Common Base. To this end, a course evaluation questionnaire was applied and the answers were analyzed according to the Thematization. From the results, we emphasize that it is possible to build a continuing education course, in the Distance Education modality, from a critical-reflexive perspective that fulfills its objectives with the course teachers and contributes to their pedagogical practice. It should be noted that our understanding of distance education mainly seeks to enable the critical and active appropriation of knowledge in a space-time that favors openness and teaching autonomy.
Keywords: Continuing education, Critical-reflexive perspective, Science teaching.

 

Keywords: Continuing education, Critical-reflexive perspective, Science teaching

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Author Biography

Maria de Fátima Alves de Oliveira, Instituto Oswaldo Cruz

Possui graduação em Ciências Biológicas pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Especialização em Ciências pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ), Mestrado em Educação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) e Doutorado pelo Instituto Oswaldo Cruz (FIOCRUZ, RJ). É professora de Ciências da Secretaria Municipal de Educação do Rio de Janeiro (aposentada). É docente do Programa de Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde. Com experiência na área de Educação, Ensino de Ciências, Meio Ambiente e Biologia, atuando com os seguintes temas: Educação/Avaliação, Prevenção/Saúde e Ensino de Nutrição, Meio Ambiente e Saúde, Recursos didáticos, Formação de Professores e Metodologias Ativas.

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Published

2023-06-19

How to Cite

Hacar, M. A. P. dos S., & Oliveira, M. de F. A. de. (2023). Evaluation of a Distance Education Course from a Critical-Reflective Perspective. EaD Em Foco, 13(1), e2002. https://doi.org/10.18264/eadf.v13i1.2002

Issue

Section

Estudos de Caso