Evaluation of a Training Program for the Production of Self-Instructional Resources in Distance Education

Authors

  • Francenilde Silva de Sousa Universidade Federal do Maranhão https://orcid.org/0000-0003-0681-7620
  • Paola Trindade Garcia Universidade Federal do Maranhão https://orcid.org/0000-0001-9105-4458
  • Deysianne Costa das Chagas Universidade Federal do Maranhão
  • Stephanie Matos Silva Universidade Federal do Maranhão
  • Regimarina Soares Reis Universidade Federal do Maranhão
  • Ana Emilia Figueiredo de Oliveira Universidade Federal do Maranhão

DOI:

https://doi.org/10.18264/eadf.v12i2.1889

Abstract

This study is an evaluation of a Training Program for the Production of Self-Instructional Resources in Distance Education (PRA-EAD), offered in the format of massive open online courses (MOOCs). The evaluation was carried out through the analysis of the reaction and the learning of the graduates of the program and the discussion, in the light of the Kirkpatrick model. Descriptive and analytical inferences were made through non-parametric statistical tests (alpha=5%), to analyze the characterization, expectations and self-assessment of graduates and program evaluation. to analyze the characterization, expectations and self-assessment of graduates and program evaluation. The results of the analysis of the reaction and the learning of the graduates indicate that there was good pedagogical planning of PRA-EAD.

Keywords: Distance education. On-line courses. Educational assessment.

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Author Biographies

Francenilde Silva de Sousa, Universidade Federal do Maranhão

Francenilde Silva de Sousa é cirurgiã-dentista e mestre em Saúde Coletiva pela Universidade Federal do Maranhão (UFMA)

Paola Trindade Garcia, Universidade Federal do Maranhão

Paola Trindade Garcia é fisioterapeuta, mestre e doutora em Saúde Coletiva pela Universidade Federal do Maranhão (UFMA).

Deysianne Costa das Chagas, Universidade Federal do Maranhão

Deysianne Costa das Chagas é nutricionista, mestre e doutora em Saúde Coletiva pela Universidade Federal do Maranhão (UFMA).

Stephanie Matos Silva, Universidade Federal do Maranhão

Stephanie Matos Silva é psicóloga e mestre em Saúde Coletiva pela Universidade Federal do Maranhão (UFMA).

Regimarina Soares Reis, Universidade Federal do Maranhão

Regimarina Soares Reis é enfermeira, mestre e doutora em Saúde Coletiva pela Universidade Federal do Maranhão (UFMA)

Ana Emilia Figueiredo de Oliveira, Universidade Federal do Maranhão

Ana Emilia Figueiredo de Oliveira é cirurgiã-dentista pela Universidade Federal Fluminense (UFF), Mestre e doutora em radiologia odontológica.

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Published

2022-10-24

How to Cite

Sousa, F. S. de, Garcia, P. T. ., Chagas, D. C. das, Silva, S. M., Reis, R. S., & Oliveira, A. E. F. de. (2022). Evaluation of a Training Program for the Production of Self-Instructional Resources in Distance Education. EaD Em Foco, 12(2), e1889. https://doi.org/10.18264/eadf.v12i2.1889

Issue

Section

Estudos de Caso