Distance School Physical Education: Analysis of Proposals for Remote Education.

Authors

Abstract

Distance learning physical education in schools gained notoriety with the scenario of social isolation caused by COVID-19 in the year of 2020. Therefore, this text aims to analyze some suggested activities for the Physical Education online classes, highlighting the pedagogical possibilities of the teaching practice. To this end, it takes as a starting point a webinar conducted by four Physical Education teachers well-known on digital platforms. Four categories emerged from the analysis: didactic sequence; content dimension; possibility of interaction, and evaluation. Finally, in order to offer reflective and practical arguments on the topic, we summarize some of the possibilities for the school Physical Education teacher to work in remote education.

Keywords: School physical education. Distance education. School.

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Author Biographies

João Gabriel de Mello, Escola SESC de Ensino Médio

Licenciado e Bacharel em Educação Fí­sica pela Universidade Gama Filho. Mestre em Ciências do Exercí­cio e do Esporte pela UERJ. Professor da Escola SESC de Ensino Médio. Membro do grupo de
Estudos em Escola, Esporte e Cultura – GPEEsC/UERJ.

Renato Cavalcanti Novaes, Universidade Estadual do Rio de Janeiro

Doutorando em Ciências do Exercí­cio e do Esporte na UERJ, pós
graduado em Treinamento Esportivo (UFRJ) e Licenciado Pleno em
Educação Fí­sica (UFRJ). Docente da Marinha do Brasil, onde atua no
Centro de Instrução Almirante Alexandrino (CIAA) e no Centro de
Educação Fí­sica Adalberto Nunes (CEFAN). Membro do grupo de
Estudos em Escola, Esporte e Cultura – GPEEsC/UERJ.

Silvio de Cassio Costa Telles, Universidade Estadual do Rio de Janeiro

Doutor em Educação Fí­sica e Cultura pela Universidade Gama Filho, pós
graduado em Docência Superior, Treinamento Esportivo e Administração
Escolar. Professor da UFRJ e da UERJ, na qual atua no Programa de Pós-
Graduação em Ciências do Exercí­cio e do Esporte. Coordenador do grupo
de Estudos em Escola, Esporte e Cultura – GPEEsC.

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Published

2021-02-26

How to Cite

de Mello, J. G., Novaes, R. C. ., & Telles, S. de C. C. . (2021). Distance School Physical Education: Analysis of Proposals for Remote Education. EaD Em Foco, 10(3). Retrieved from https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1094