Evasion Factors in Distance Education: A Study in the Bachelor of Public Administration Course

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18264/eadf.v10i1.980

Abstract

The objective of this article is to identify the factors that led the students to evade the Bachelor's Degree in Public Administration of the Open University of Brazil / UNEMAT. The dismissal of the student from the course was considered as an evasion by official means such as lock-out or abandonment. The methodology used in this work was a quantitative research, using the survey technique, together with the evaded students, from the application of a questionnaire with closed and open questions. Among the factors with the greatest impact on students' avoidance are questions related to the location between residence and polo presence; The time allocated to the activities of the course, the questions related to the student's work and the financial issues to carry out the course; While those with less impact are questions related to the student's preparation in primary and secondary education and their performance and interest in the subjects and activities of the course.

Keywords: Distance education. Evasion. Public administration.

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Author Biographies

Fernando Thiago, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Doutor em Administração pela Universidade Municipal de São Caetano do Sul (2017), Mestre em Ciências Ambientais pela Universidade do Estado de Mato Grosso (2011), possui especialização (pós-graduação Lato Sensu) em Gestão Pública pela Universidade do Estado de Mato Grosso (2013) e em Magistério do Ensino Superior pelo Instituto Brasileiro de Pós-Graduação e Extensão (2004) e graduação em Administração pela Unifimes (2003). Atualmente é Professor da Educação Superior do Campus do Pantanal da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Atua nos seguintes temas: Gestão Pública, Gestão de Pessoas e Gestão do Agronegócio.

Jeyze Carla Carvalho, Universidade do Estado de Mato Grosso

Bacharel em Administração Pública pela Universidade do Estado de Mato Grosso/Universidade Aberta do Brasil.

Francisco Mirialdo Chaves Trigueiro, Universidade Federal de Mato Grosso

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal da Paraí­ba (2001), mestrado em Administração (Marketing) pela Universidade Federal da Paraí­ba (2005) e doutorado em Administração pela Universidade Municipal de São Caetano do Sul (2017). Desde agosto de 2006 é professor do Departamento de Administração da Faculdade de Administração e Ciências Contábeis da Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Na área de Empresas tem experiência em Marketing, Vendas e Logí­stica e na área docente com disciplina Teoria Geral da Administração e Administração de Marketing. Como pesquisador, os estudos em marketing, com destaque para comportamento do consumidor.

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Published

2020-05-12

How to Cite

Thiago, F., Carvalho, J. C., & Trigueiro, F. M. C. (2020). Evasion Factors in Distance Education: A Study in the Bachelor of Public Administration Course. EaD Em Foco, 10(1). https://doi.org/10.18264/eadf.v10i1.980

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Original Articles