Multiple Views to Skills in Distance Education: A Necessary Problematization

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18264/eadf.v9i1.731

Abstract

This article looks into the competencies of distance learning students in virtual learning environments in relation to the skills of teachers-tutors to identify meaningful learning experiences. In order to do so, it problematizes the students competencies in their face-to-face teaching training, proposes solutions through intervention of the teacher-/tutor, and shows the skills that the tutor must have to build a student-centered teaching process.

Keywords: Competencies. Teacher-tutor.

 

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Author Biography

Jaison Sfogia Ricardo, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Pós-Graduando em Tecnologias de Informática na Educação pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Pós-Graduado em Direito Constitucional. Graduado em Direito e em Administração Legislativa. Tem experiência na área de Educação a Distância e de Tecnologias da Informação e Comunicação (TIC), com ênfase em tutoria on-line e em TIC na educação, atuando principalmente em ambiente virtual de aprendizagem (AVA), Moodle. É membro do International Council for Open and Distance Education (ICDE); membro associado da Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED). Servidor Público Federal do Tribunal Regional do Trabalho da 9ª Região.

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Published

2019-03-21

How to Cite

Ricardo, J. S. (2019). Multiple Views to Skills in Distance Education: A Necessary Problematization. EaD Em Foco, 9(1). https://doi.org/10.18264/eadf.v9i1.731

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