A Polifonia no Discurso Pedagógico do Tutor
DOI:
https://doi.org/10.18264/eadf.v5i3.258Abstract
Este estudo teve como objetivo expandir e incentivar a discussão sobre vozes sociais que compõem o trabalho do tutor. A perspectiva bakhtiniana tem que refletir a função comunicativa e interativa (ética e estética) da polifonia. Tais considerações teóricas contribuem para o desenvolvimento e qualidade da tutoria.
Palavras-chave: Tutoria; Bakhtin; Polifonia.
The Polyphony in Teaching the Tutor Speech
Abstract
This study aimed to expand and encourage discussion about social voices that compound tutor's work. Bakhtinian perspective has to reflect the communicative and interactive function (ethics and aesthetics) of polyphony. Such theoretical considerations contribute to the development and quality of tutoring process.
Keywords: Tutoring; Bakhtin; Polyphony.
Downloads
References
Bakhtin, M. (2006). Estética da criação verbal. São Paulo: Martins Fontes.
Faraco, C. A. (2009). Linguagem & Diálogo: as ideias linguísticas do círculo de Bakhtin. São Paulo: Parábola.
Moran, J. M. (2013). O que é educação a distância. Acesso em 01 de setembro de 2015, disponível em http://www2.eca.usp.br/moran/wp-content/uploads/2013/12/dist.pdf
Rodrigues, C. A. F.; Schmidt; L. M.; Marinho, H. B. (2011). Tutoria em Educação a Distância. Acesso em 01 de setembro de 2015, disponível em http://suporte.nutead.org/suporte/wp-content/uploads/2013/02/Tutoria.pdf
Sobrinho, C. A. (2003). Mediação digital e pedagógica. Teias, 4(7-8), 1-13. Disponível em http://www.periodicos.proped.pro.br/index.php/revistateias/article/view/220
Xavier, A. C. S. (2002). O hipertexto na sociedade da informação: a constituição do modo de enunciação digital. Tese de doutorado. Universidade Estadual de Campinas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All articles published in Revista EaD em Foco receive the license
Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0).
All subsequent publications, complete or partial, must be made with the acknowledgment, in citations, of the Revista EaD em Foco as the original editor of the article.