Nursing Graduation in Times of Covid-19: Reflections on Technology-Mediated Education

Authors

Abstract

Abstract. The present study aims to reflect on the possibilities of Distance Learning (DL) in the training of nurses during the Covid-19 pandemic and to present considerations on the teaching mediated by technologies for the training of nurses in the post-pandemic.In this way, through a theoretical-reflective study, the discussion was built from 3 sessions: i) Training of nurses in times of pandemic: the uncertain reality of technology-mediated teaching; ii) Teachers and the use of remote teaching in an emergency due to the Covid-19 pandemic; iii) Future for the education of nurses in the face of new challenges.The results showed that the use of emergency remote education as an alternative to minimize the damage to students should still be the object of investigation. However, this process will certainly have special consequences for education in Brazil. Nursing professors and students are reinventing themselves to face this new challenge and face-to-face undergraduate nursing courses in the post-pandemic have the perspective of absorbing the current experience and seeking innovations, articulating hybrid forms of presential moments and technology-mediated teaching. Naturally, without abandoning the idea of the importance of face-to-face classes in the training of nurses.


Keywords: Nursing. Distance Learning. Pandemics. Coronavirus infections. Educational Technology.

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Author Biographies

Thereza Christina Mó y Mó Loureiro Varella, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Faculdade de Enfermagem. Boulevard 28 de Setembro, 157, Vila Isabel - Rio de Janeiro – RJ – Brasil.

Eloa Carneiro Carvalho, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Faculdade de Enfermagem. Boulevard 28 de Setembro, 157, Vila Isabel - Rio de Janeiro – RJ – Brasil.

Karla Biancha Silva de Andrade, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Faculdade de Enfermagem. Boulevard 28 de Setembro, 157, Vila Isabel - Rio de Janeiro – RJ – Brasil.

Samira Silva Santos Soares, Universidade Estado do Rio de Janeiro / Universidade Federal do Rio de Janeiro

Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Faculdade de Enfermagem. Boulevard 28 de Setembro, 157, Vila Isabel - Rio de Janeiro – RJ – Brasil.

 Universidade Federal do Rio de Janeiro, Escola de Enfermagem Anna Nery. Rua
Afonso Cavalcanti, 275, Cidade Nova - Rio de Janeiro – RJ – Brasil.

Sandra Regina Maciqueira Pereira, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Faculdade de Enfermagem. Boulevard 28 de Setembro, 157, Vila Isabel - Rio de Janeiro – RJ – Brasil. 

 

Sheila Nascimento Pereira de Farias, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Universidade Federal do Rio de Janeiro, Escola de Enfermagem Anna Nery. Rua Afonso Cavalcanti, 275, Cidade Nova - Rio de Janeiro – RJ – Brasil

Norma Valéria Dantas de Oliveira Souza, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Faculdade de Enfermagem. Boulevard 28 de Setembro, 157, Vila Isabel - Rio de Janeiro – RJ – Brasil. 

 

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Published

2021-01-21

How to Cite

Varella, T. C. M. y M. L., Carvalho, E. C., Andrade, K. B. S. de ., Soares, S. S. S., Pereira, S. R. M., Farias, S. N. P. de, & Souza, N. V. D. de O. (2021). Nursing Graduation in Times of Covid-19: Reflections on Technology-Mediated Education. EaD Em Foco, 10(3). Retrieved from https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1194